Zarządzanie niepewnością – wykorzystanie mocy planowania scenariuszy ad

Rozważając szereg scenariuszy, menedżerowie Shell mogli dostrzec, w jaki sposób powiązane ze sobą zdarzenia wpływają na długoterminowe wyniki i mogą przewidywać poważne zmiany. Z danymi epidemiologicznymi i dowodami z badań klinicznych nasze prognozy dotyczące decyzji w zakresie opieki zdrowotnej są prawdopodobnie bardziej wiarygodne niż te dotyczące trendów gospodarczych. Jednak, podobnie jak w przypadku prognozowania w okresach zmienności rynku, nasze przewidywania często zawodzą pacjentów w przypadku poważnej choroby, takiej jak urazowe uszkodzenie lub nowa diagnoza raka, lub gdy są poddawani leczeniu wysokiego ryzyka. Chociaż wielu pacjentów może zważyć prawdopodobieństwa, nawet najdokładniejsze prognozy nie emocjonalnie przygotowują ich do leczenia obciążeń lub ujawniają wzajemne oddziaływanie pomiędzy ostrą chorobą, współistniejącymi stanami i skutkami zdrowotnymi. Badanie możliwych scenariuszy może pomóc pacjentom spojrzeć poza wyizolowane ryzyko, aby wyobrazić sobie nową potencjalną rzeczywistość.
Planowanie scenariuszy prosi nas o zaakceptowanie niepewności i wykorzystanie jej jako części naszego rozumowania. Aby to zrobić, musimy najpierw odróżnić nieredukowalne niepewności od z góry określonych elementów – wydarzeń, które już się wydarzyły lub mogą wystąpić, ale których następstwa jeszcze się nie rozwinęły3. Identyfikacja tych elementów promuje wgląd poprzez podkreślenie interakcji między siłami, które napędzają zmiany a zapewnia zorganizowany sposób na rozważenie alternatywnych kontraktów terminowych.
Planowanie scenariuszy pozwala doradcom (ekonomistom, lekarzom) powiedzieć Nie potrafię przewidzieć przyszłości, ale jeśli wszystko pójdzie dobrze, to jest to, co prawdopodobnie nastąpi, a jeśli coś pójdzie źle, tego możemy się spodziewać. Zamiast cytować 75% szans na niewydolność oddechową, możemy wygenerować najlepsze i najgorsze scenariusze, aby zademonstrować logiczny związek między zdarzeniami (złamania żeber, zapalenie płuc) a istniejącymi schorzeniami (rak), aby ujawnić, co może nastąpić, po wyizolowaniu tego, co nieznane (wątpliwe działanie układu oddechowego). status). Scenariusze pozwalają decydentom (menedżerom, pacjentom) docenić związki przyczynowo-skutkowe i wyobrazić sobie szereg wyników na podstawie analizy dźwiękowej teraźniejszości.
Co by się stało, gdyby wszystko poszło dobrze dla ojca Andrew. Będzie potrzebował wsparcia respiratora przez wiele dni. Miał ból i nie mógł rozmawiać z rodziną. Mógł zdobyć wystarczającą siłę, by się ekstubować, ale biorąc pod uwagę wiek i funkcje płucne, nigdy nie odzyskałby niezależności, z której korzystał. Jego rak będzie rósł, a on umrze – trudno powiedzieć dokładnie kiedy, ale wcześniej, niż miał nadzieję. W ten sposób możemy pokazać granice możliwości w scenariuszach najlepszego i najgorszego przypadku, a następnie zbudować linię fabularną odpowiadającą najprawdopodobniej.
Scenariusz powinien być realistyczny i dostępny dla pacjentów; musi obejmować dystans między ich osobistą historią a światem zdrowia i choroby. Dobrze skonstruowane scenariusze zarządzają złożonością, priorytetowo traktując najgłębsze obawy i wartości decydenta. Ta personalizacja pomaga pacjentom w tworzeniu nowych wyobrażeń o tym, jak choroba może się rozwijać i jakie są tego konsekwencje dla codziennego życia. Ujawniając przeszkody, scenariusze promują strategiczne myślenie, które jest niezbędne w rozważaniu leczenia złożonych problemów zdrowotnych.
Korzystanie ze scenariuszy to narzędzie angażujące decydentów
[przypisy: chirurgiczne usuwanie ósemek Warszawa, chirurgiczne usuwanie ósemek, chirurgiczne usuwanie ósemek zielona góra ]

Powiązane tematy z artykułem: chirurgiczne usuwanie ósemek stomatolog Warszawa stomatolog zielona góra