Ukierunkowanie na niewygodne ceny leków na receptę – ustawa antydopasowa Maryland

Dlaczego, na początku XXI wieku, jest tak wiele leków, które były tanie w XX wieku i stały się zbyt drogie. W ciągu ostatnich kilku lat nastąpił szereg dramatycznych podwyżek cen podstawowych leków niechronionych patentami, od albendazolu do albuterolu, digoksyny do naloksonu, Daraprim do EpiPen. Podczas burzy oskarżeń i oburzenia, które nastąpiły po każdym z tych objawień, jedno wyjaśnienie pozostało niezmienne. Parafrazując senatorów Susan Collins (R-ME) i Claire McCaskill (D-MO), którzy byli przewodniczącym i członkostwem Senackiej Komisji Specjalnej ds. Starzenia się, firmy, które zaszokowały rynek na lekach niechronionych patentami i dziko podnoszą ceny zrób to po prostu dlatego, że mogą. Kiedy w grudniu komitet wydał 130-stronicowy raport dokumentujący równoległe strategie stosowane przez firmy w celu angażowania się w monopolistyczne marnowanie cen na starsze podstawowe leki, senatorowie wskazali, że te działania, choć prawdopodobnie nieetyczne, nie zostały jak dotąd uznane za nielegalne. .1 Do teraz. W kwietniu Zgromadzenie Ogólne Maryland głosowało większymi, ponadpartyjnymi większością, aby uchwalić przepisy zabraniające podważania cen podstawowych leków nieopatentowanych lub generycznych; do końca maja ustawa ta przeszła do prawa. Ustawa upoważnia prokuratora generalnego Maryland do ścigania firm, które angażują się w wzrost cen na niekonkurencyjnych rynkach leków nieopatentowanych, które są wystarczająco dramatyczne, by zszokować sumienie każdego rozsądnego konsumenta. Producenci leków innowacyjnych nie ucierpią, podobnie jak większość producentów leków generycznych, którzy łącznie wypracowali 1,7 biliona dolarów oszczędności w ciągu ostatniej dekady, uczestnicząc w konkurencyjnych rynkach, aby obniżyć ceny leków. Przeciwnie, ustawa skierowana jest w szczególności do firm, które celowo realizują strategię dotyczącą cen turystycznych na niekonkurencyjne leki niechronione patentem.
Aby ustalić, że producent lub dystrybutor zaangażowany w proces żłobienia ceny, prokurator generalny będzie musiał wykazać, że podwyżki cen są nie tylko nieuzasadnione, ale również nieumyślne z prawnego punktu widzenia, ponieważ niezdolność do zapłaty jest definiowana w doktrynie prawa kontraktowego. Relacja między kupującym a sprzedającym jest uznawana za nienasyconą, jeśli opiera się na warunkach tak bardzo niesprawiedliwych i tak wyraźnie przechylonych na stronę o wyższej sile przetargowej, której żadna rozsądna osoba nie wyraziłaby na nie zgody. Norma ta obejmuje przypadki, w których sprzedawca znacznie zwiększa cenę towarów.
Klasycznym przypadkiem jest model Williams v. Walker-Thomas Furniture z 1965 roku, w którym zastosowano plan mebli, w ramach którego klient, po tym, jak nie zapłacił jednorazowej opłaty za zestaw stereo, stracił wszystkie meble, które kupiła w sklepie kurs 5 lat. Sąd apelacyjny orzekł, że kontrakty mogą być uznane za niegodne, jeśli transakcja pociąga za sobą brak konstruktywnego wyboru ze strony jednej ze stron wraz z warunkami umowy, które są nieuzasadnione dla drugiej strony 2.
Poza wysokim barem spowodowanym nieskonsumowaniem, nowe prawo stanu Maryland ogranicza uprawnienia dyskrecjonalne generała z dwóch dodatkowych względów. Po pierwsze, prokurator generalny może podjąć działanie tylko wtedy, gdy rynek farmaceutyczny nieopatentowany stał się niekonkurencyjny – to znaczy, jeżeli trzech lub mniej producentów aktywnie w nim uczestniczy
[podobne: instytut żywności i żywienia piramida, lapacho czerwone, psychoterapia zielona góra ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: instytut żywności i żywienia piramida lapacho czerwone psychoterapia zielona góra