Gra oczekująca – dlaczego dostawcy mogą nie zmniejszyć czasu oczekiwania

Kiedy pacjenci czekają na tygodnie lub miesiące na wizytę u lekarza, zdarzają się złe rzeczy. Niektóre negatywne konsekwencje są emocjonalne: pacjenci stają się niespokojni, a nawet źli. Niektóre z nich mają charakter kliniczny, na przykład problemy medyczne, które się pogarszają, zwłaszcza jeśli pacjenci nie pojawiają się, gdy ich wizyty w końcu się rozkręcą. Ale inne konsekwencje długiego czekania są finansowe i pomagają wyjaśnić, dlaczego większość pracowników służby zdrowia podjęło decyzję o skróceniu czasu oczekiwania na wszystkie rodzaje wizyt, ale w szczególności o opiekę specjalistyczną. Przeprojektowanie opieki w celu zmniejszenia oczekiwania wymaga inwestowania w systemy, może zmniejszyć dochody i drażni lekarzy, którzy lubią kontrolować swoje plany.
Zrozumienie dynamiki finansowej gry oczekującej może wyjaśnić strategiczny kontekst, w którym najprawdopodobniej spadną czasy oczekiwania. Przedstawia również implikacje metod płatności za usługi i metody płatności opartej na wartości, tak jak praktyki i systemy zbliżają się do zagadki dostępu.
Czekanie ma emocjonalny wpływ na pacjentów. Niepewność powoduje udrękę, szczególnie u pacjentów, u których choroba może postępować, a możliwości interwencji mogą zostać utracone. Inne zmienne, takie jak praca zespołowa, komunikacja i empatia, są silniejszymi czynnikami wpływającymi na prawdopodobieństwo zalecania klinicystom przez pacjentów innych osób, ale nikt nie lubi czekać. Dane ujawniają efekt dawka-odpowiedź: im dłuższe oczekiwanie, tym niższe zadowolenie pacjentów z opieki. Kiedy pacjenci muszą czekać tygodnie na spotkanie specjalistyczne, ich satysfakcja spada z urwiska.
Biorąc pod uwagę ten trend, ironia polega na tym, że lekarze często powołują się na długie czasy oczekiwania jako dowód ich doskonałości. Lekarze i administratorzy praktyków racjonalizują opóźnienia, zauważając, że pracują już na wyczerpaniu, a popyt na ich usługi jest po prostu zbyt duży. Większość zaprzeczy, że lubią mieć długie listy oczekujących, ale kiedy ich listy się skracają, martwią się, że konkurenci biorą interes. W środowisku, w którym obowiązują opłaty za usługi, lekarze obawiają się posiadania otwartych miejsc w harmonogramie, nie przynosząc dochodu przy jednoczesnym wzroście kosztów.
Relacja między czasami oczekiwania na spotkania i stawkami niepokazanymi. Dane są obserwacjami dla wszystkich typów pacjentów, w oparciu o losową próbę spotkań zarezerwowanych za pośrednictwem MyHealthDirect, komercyjnego dostawcy harmonogramów. . 2 = 443; N = 47,087; P <0,05.
Im dłużej pacjenci czekają na spotkanie, tym większa szansa, że nie pojawią się (patrz wykres). No-shows są równie problematyczne z perspektywy fiskalnej, jak niezapełnione automaty do planowania. Aby zmniejszyć ich wpływ, często stosuje się pacjentów podwójnie książki , co powoduje wzrost objętości, gdy pojawiają się wszyscy pacjenci. Rezultatem może być chaos, wściekli pacjenci czekający godzinę lub więcej i zniechęceni klinicyści i personel starający się zarówno uspokoić, jak i opiekować się nimi.
Poza chaosem i gniewem, długie oczekiwania przed spotkaniami, w szczególności wizyty specjalistyczne, często przyczyniają się do rozwoju możliwych do uniknięcia powikłań, które mogą prowadzić do opieki w mniej pożądanych (i bardziej kosztownych) środowiskach, takich jak oddziały ratunkowe (ED) lub szpitale, gdzie opieka jest często bardziej rozdrobniony.
Lekarze i praktyki mogą myśleć, że zminimalizują kliniczne konsekwencje długiego oczekiwania, priorytetowo traktując pacjentów, z którymi się ściskają poprzez podwójną rezerwację
[więcej w: wyszukiwarka skierowań na leczenie sanatoryjne, usg stawu skokowego warszawa, badania w ciąży nfz ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: badania w ciąży nfz usg stawu skokowego warszawa wyszukiwarka skierowań na leczenie sanatoryjne