Długotrwałe upośledzenie poznawcze po krytycznej chorobie AD 6

Pacjenci, którzy mieli na przykład 49 lat lub młodsi, mieli średnią medianową ocenę ogólną na poziomie 78 i 80 po 3 i 12 miesiącach (rysunek i tabela S3 w dodatkowym dodatku). Ponadto wyniki globalnego poznania były niskie, niezależnie od obciążenia współistniejącymi warunkami (ryc. S2 w dodatku uzupełniającym). Nawet wśród pacjentów w wieku 49 lat lub młodszych, u których nie występowały współistniejące warunki wyjściowe, 34% miało wyniki globalnej oceny poznawczej w 12-miesięcznej obserwacji, która była współmierna do umiarkowanego urazowego uszkodzenia mózgu, a około 20% miało wyniki podobne do tych dla pacjentów z łagodną chorobą Alzheimera. Jednak w przeciwieństwie do choroby Alzheimera, która wpływa na pamięć opóźnioną znacznie bardziej niż inne domeny, długoterminowe upośledzenie poznawcze po krytycznej chorobie miało tendencję do wpływania na wiele domen kognitywnych (ryc. Wyniki funkcji kierowniczej Trails B również były niskie po 3 i 12 miesiącach; mediana wyników odpowiednio 41 i 42 była poniżej norm populacji, niezależnie od wieku pacjenta (Tabela Delirium, leki uspokajające i przeciwbólowe oraz długotrwałe upośledzenie poznawcze
Tabela 2. Tabela 2. Wpływ czasu trwania delirium, czasu trwania śpiączki i ekspozycji na środki uspokajające lub przeciwbólowe na globalne funkcje poznawcze i wykonawcze. Rycina 2. Rycina 2. Czas trwania Delirium i globalny wynik poznawczy po 12 miesiącach. Dłuższe czasy trwania delirium były niezależnie związane z gorszymi wynikami globalnego poznania RBANS po 12 miesiącach. Obliczenia punktowe i przedział ufności 95% dla tych zależności są pokazane odpowiednio za pomocą niebieskiej linii i szarego pasma. Wyniki globalnego poznania RBANS mają dostosowane do wieku normy populacyjne, ze średnim (. SD) wynikiem 100 . 15. Dywanik pokazuje rozkład czasu trwania delirium. Chociaż delirium można było ocenić do 30 dni w badaniu, oś x była skrócona o 10 dni, ponieważ 90% pacjentów miało delirium przez 10 dni lub krócej; wszystkie dostępne dane zostały wykorzystane w modelowaniu wielowymiarowym. Jako przykład, w porównaniu pacjentów bez delirium i tych z 5 dniami majaczenia (25 i 75 percentyla wartości trwania delirium w naszej kohorcie), z wszystkimi innymi współzmiennymi utrzymywanymi na stałym poziomie (przy medianie lub trybie współzmiennej) pacjenci z 5-dniowym majaczeniem mieli wyniki RBANS o ogólnym poznaniu po 12 miesiącach, które były średnio o 5,6 punktów niższe niż wyniki dla pacjentów bez delirium.
Dłuższy czas trwania delirium był niezależnym czynnikiem ryzyka dla gorszych wyników globalnego poznania RBANS zarówno w 3, jak i 12 miesięcy po wypisaniu (odpowiednio P = 0,001 i P = 0,04) (tabela 2 i wykres 2). Jednak czas trwania śpiączki nie był związany z wynikami RBANS w 3 lub 12 miesiącach po wypisaniu (P = 0,87 i P = 0,79, odpowiednio), chociaż zmodyfikował związek między delirium a globalnym wynikiem poznawczym po 3 miesiącach (P = 0,05 dla interakcji) (ryc
[podobne: nefrolog, stomatolog, ortodonta wrocław ]