Chirurgia a terapia fizyczna dla łzy łąkotki i choroby zwyrodnieniowej stawów AD 6

Zmieniliśmy jedną analizę podgrup na podstawie wyjściowej oceny radiologicznej (stopień Kellgren-Lawrence 0 do 2 w stosunku do Kellgrena-Lawrence a 3) .10,22 Dodatkowe analizy z korektą niepewności z powodu brakujących danych opisano w Dodatku uzupełniającym23. Pobudziliśmy badanie, aby wykryć 10-punktową różnicę w wynikach fizycznych funkcji WOMAC pomiędzy artroskopowo-częściową meniscektomią i grupami fizykoterapii. To była różnica, którą zauważyliśmy w obserwacyjnych danych pilotażowych i jest zbliżona do minimalnej klinicznie istotnej różnicy w wynikach fizycznych funkcji WOMAC u pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawu.18,19 Na podstawie wskaźnika błędu typu I wynoszącego 5% i moc 80% i biorąc pod uwagę potencjalne straty w obserwacji i zwroty od przydzielonej grupy do drugiej grupy przed oceną pierwotnego wyniku, ustalamy docelową wielkość próby u 340 pacjentów.
Wyniki
Charakterystyka populacji badawczej
Rysunek 1. Rysunek 1. Rejestracja i okres próbny. APM oznacza artroskopową częściową meniscektomię, obrazowanie metodą rezonansu magnetycznego MRI, fizjoterapię PT i całkowitą zamianę kolana TKR.
Tabela 1. Tabela 1. Charakterystyka wyjściowa pacjentów. Od czerwca 2008 r. Do sierpnia 2011 r. 14,430 pacjentów było badanych w siedmiu ośrodkach badawczych, z czego 1330 (9,2%) było uprawnionych. Spośród tych pacjentów zapisano 351 (26,4%) i losowo przydzielono do grupy leczonej (ryc. 1). Obie grupy były podobne pod względem wieku, płci, rasy lub grupy etnicznej, wyjściowego poziomu ostrości radiologicznej Kellgren-Lawrence i wyjściowego wyniku fizycznego funkcji WOMAC (Tabela 1).
Wyniki
Tabela 2. Tabela 2. Główne i dodatkowe wyniki badania. Rysunek 2. Rycina 2. Wyniki na skali fizycznej WOMAC i skali bólu KOOS w 12-miesięcznym okresie obserwacji. Panel A pokazuje wyniki na skali funkcji fizycznych indeksu choroby zwyrodnieniowej stawów zachodniego Ontario i McMaster University (WOMAC), a panel B pokazuje wyniki w skali bólu z powodu kontuzji kolana i skali zmian zwyrodnieniowych kości (KOOS); wyniki w obu skalach mieszczą się w zakresie od 0 do 100, z wyższymi wynikami wskazującymi na bardziej poważne objawy. I słupki wskazują 95% przedziały ufności. Panel C pokazuje wyniki fizyczne funkcji WOMAC w grupie APM i grupie PT według statusu crossover. Gwiazdka wskazuje, że dziewięciu pacjentów przydzielonych do APM nie poddano operacji.
W analizie zamiaru leczenia, która została dostosowana do miejsca badania, średnia poprawa wyniku WOMAC dla funkcji fizycznej od wartości wyjściowej do 6 miesięcy wyniosła 20,9 punktu w grupie losowo przydzielonej do artroskopowej częściowej meniscektomii, w porównaniu z 18,5 punktu w grupa fizykoterapeutyczna (różnica między grupami, 2,4 punktu, przedział ufności 95% [CI], -1,8 do 6,5) (tabela 2 i wykres 2A)
[hasła pokrewne: myszka stawowa, usg stawu skokowego warszawa, badania w ciąży nfz ]

Powiązane tematy z artykułem: badania w ciąży nfz myszka stawowa usg stawu skokowego warszawa