Chirurgia a terapia fizyczna dla łzy łąkotki i choroby zwyrodnieniowej stawów AD 4

Przedoperacyjne antybiotyki były rutynowo stosowane. Po zabiegu pacjenci byli w stanie udźwignąć ciężar, jak mogli. Stężenie nie było używane. Pacjenci zostali skierowani do fizjoterapeuty na standardowy program fizjoterapii pooperacyjnej przy użyciu tego samego protokołu, który został zastosowany w grupie fizykoterapii, opisanej poniżej. Fizykoterapia
Protokół fizykoterapii został opracowany przez zespół doświadczonych fizjoterapeutów. Protokół opierał się na literaturze potwierdzającej skuteczność naziemnej, zindywidualizowanej fizykoterapii z progresywnym ćwiczeniem domowym dla pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawu kolanowego.10, 12, 13 Trójstopniowy program strukturalny został opracowany w celu zajęcia się stanem zapalnym, zakresem ruchu, koncentrycznym i ekscentryczną siłę mięśni, ograniczenia długości mięśni, kondycję tlenową (np. za pomocą roweru, maszyny eliptycznej lub bieżni), mobilność funkcjonalną oraz propriocepcję i równowagę. Szczegóły programu fizykoterapii zostały opisane w Tabeli 2 Dodatku Uzupełniającego. Kryteria dotyczące zaawansowania od etapu I do II oraz od stadium II do III obejmowały poziom zgłaszanego bólu, obserwowaną siłę, zakres ruchów kolan, wysięk kolana i ruchliwość funkcjonalną. Na każdym etapie zalecano, aby pacjent uczestniczył w sesjach fizykoterapii raz lub dwa razy w tygodniu i wykonywał ćwiczenia w domu. Pacjenci rozwijają się we własnym tempie; czas uczestnictwa różnił się w zależności od tempa poprawy. Ogólnie program trwał około 6 tygodni.
Zarówno w artroskopii, częściowej meniscektomii, jak i grupach fizykoterapeutycznych, pacjenci mogli otrzymywać acetaminofen i niesteroidowe środki przeciwzapalne w razie potrzeby. W trakcie badania dopuszczano iniekcje glikokortykosteroidów dooczne.
Wyniki
Pierwszorzędowym wynikiem była różnica między badanymi grupami w odniesieniu do zmiany wyniku w skali funkcji fizycznych w Western Ontario i McMaster University Wskaźnik zapalenia kości i stawów (WOMAC) 14 od wartości początkowej do 6 miesięcy po randomizacji. Wyniki WOMAC wahają się od 0 do 100, przy czym wyższe wyniki wskazują na gorsze funkcje fizyczne. Pierwotny plan analizy statystycznej odnosił się do pierwotnego wyniku jako wynik funkcji WOMAC po 6 miesiącach, z korektą dla wyniku podstawowego. Ponieważ jednak zmiana wyniku fizycznego funkcji WOMAC jest standardowym wynikiem w ocenie interwencji w chorobie zwyrodnieniowej stawu kolanowego i jest łatwiejsza do interpretacji niż surowy wynik po 6 miesiącach skorygowany o punkt bazowy, zmieniliśmy wynik podstawowy przed analizą danych z badań klinicznych. . Określiliśmy 6 miesięcy jako czas oceny pierwotnego wyniku, ponieważ kliniczna odpowiedź na leczenie jest widoczna do tego czasu
[więcej w: dentysta gliwice, dentofobia, benfotiamina ]