Chirurgia a terapia fizyczna dla łzy łąkotki i choroby zwyrodnieniowej stawów AD 3

Ponieważ cechy określające zapalenie kości i stawów mogą być widoczne na obrazie MRI, zanim zmiany widoczne w chorobie zwyrodnieniowej stawów mogą zostać wykryte w badaniu radiologicznym, kwalifikowali się pacjenci z prawidłowymi wynikami badań radiograficznych i defektami chrząstki na MRI. Wymagaliśmy, aby pacjenci mieli co najmniej jeden objaw, który był zgodny z łzami łąkotek11, który utrzymywał się przez co najmniej miesiąc pomimo leczenia farmakologicznego, fizykoterapii lub ograniczenia aktywności. Szczegółowe kryteria wejścia i wykluczenia (w tym specyficzne objawy, które były zgodne z łzami łąkotek) są przedstawione w tabeli w dodatkowym dodatku, dostępnym pod adresem. Koordynatorzy badań w każdym ośrodku dokonali przeglądu harmonogramów ambulatoryjnych, aby zidentyfikować pacjentów, którzy potencjalnie kwalifikowali się do udziału w badaniu. Chirurg ocenił kryteria kwalifikowalności i odesłał kwalifikujących się pacjentów do koordynatora badań, który wprowadził badanie za pomocą znormalizowanego skryptu. Lekarze i koordynatorzy powiedzieli pacjentom losowo przydzielonym do fizykoterapii, że będą mieli możliwość przejścia do artroskopowej częściowej meniscektomii z czasem, jeśli pacjent i chirurg uznają, że jest to klinicznie wskazane. Pacjenci, którzy chcieli wziąć udział, wyrazili pisemną zgodę i wypełniali kwestionariusz podstawowy.
Pacjenci zostali następnie losowo przydzieleni w stosunku 1: do grupy leczonej za pomocą bezpiecznego programu na stronie internetowej badania. Randomizację przeprowadzono w blokach o różnej wielkości w obrębie każdego miejsca, stratyfikowanych według płci i stopnia choroby zwyrodnieniowej stawów na podstawie wyjściowej radiografii (stopień Kellgren-Lawrence 0 do 2 [brak zwężenia przestrzeni stawowej] lub stopień Kellgrena-Lawrence a 3 [.50% zwężenie przestrzeni wspólnej]).
Po randomizacji pacjent został poinformowany o przydzieleniu leczenia; chirurg został poinformowany w ramach procesu rezerwacji chirurgicznej. Leczenie ogólnie zaplanowano w ciągu 2 do 4 tygodni po randomizacji.
Interwencje
Zespoły badaczy chirurgów spotykały się osobiście dwukrotnie i regularnie przez telefoniczną konferencję telefoniczną, podobnie jak zespoły fizjoterapeutów. Zespoły te opracowały standardowe interwencje chirurgiczne i fizykoterapeutyczne, które zostały wdrożone we wszystkich ośrodkach badawczych. Standaryzacja została rozwinięta w trakcie rozmów telefonicznych i spotkań z wykorzystaniem przykładów przypadków. Wszyscy chirurdzy byli przeszkoleni w zakresie stażu i wykonywali co najmniej 50 artroskopowych częściowych meniscektomii rocznie. Większość terapeutów uzyskała certyfikat zarządu.
Artroskopowa częściowa meniscektomia
Protokół wezwał chirurgów do wykonania artroskopowej częściowej meniscektomii poprzez przycięcie uszkodzonego łąkotki do stabilnego brzegu. Chirurdzy usuwali luźne fragmenty chrząstki i kości, ale zabieg ten nie obejmował penetracji kości podchrzęstnej
[podobne: lapacho czerwone, psychoterapia zielona góra, aparat wunderera ]

Powiązane tematy z artykułem: aparat wunderera lapacho czerwone psychoterapia zielona góra