Chirurgia a terapia fizyczna dla łzy łąkotki i choroby zwyrodnieniowej stawów AD 2

Lekarze, którzy podejrzewają, że łza jest objawowa, mogą skierować pacjenta do chirurga w celu artroskopowej częściowej meniscektomii. Rola artroskopii u pacjentów z chorobą zwyrodnieniową stawów była badana w dwóch randomizowanych, kontrolowanych badaniach w ciągu ostatniej dekady. Jedno badanie6 porównało artroskopowe oczyszczenie i płukanie z fikcyjną procedurą chirurgiczną, a drugie7 porównało artroskopowe opracowanie z nieoperacyjnym reżimem. Żadne z badań nie wykazało istotnej statystycznie lub klinicznie istotnej różnicy między grupami artroskopowymi i nieoperacyjnymi pod względem poprawy funkcjonalnej lub złagodzenia bólu w okresie 24 miesięcy.6,7 Te przełomowe badania wykazały, że leczenie artroskopowe nie było lepsze od innych interwencji w leczeniu choroby zwyrodnieniowej stawu kolanowego, ale nie koncentrowały się one na leczeniu objawowej łzy łąkotek, która jest częstym wskazaniem do artroskopii kolana u pacjentów z chorobą zwyrodnieniową kolana. Skuteczność artroskopowej częściowej meniscektomii u objawowych pacjentów z łzami łąkotek i chorobą zwyrodnieniową stawów oceniono, zgodnie z naszą wiedzą, tylko w jednym randomizowanym, kontrolowanym badaniu, które stanowiło jednoośrodkowe badanie z udziałem 90 pacjentów.8,9 To badanie nie wykazało znacząca różnica w łagodzeniu bólu lub funkcjonowaniu pomiędzy artroskopową częściową łąkotekową operacją a fizjoterapią i fizykoterapią. Biorąc pod uwagę częstość i koszt artroskopowej częściowej meniscektomii oraz niedostatek danych, zaprojektowaliśmy próbę Menisk Tear w badaniu Osteoarthritis Research (METEOR) w celu oceny skuteczności artroskopowej częściowej łąkotki w porównaniu ze standardowym schematem fizykoterapii dla pacjentów z objawami łzawienie i współistniejące łagodne do umiarkowanego zapalenie kości i stawów.
Projekt badania i nadzór
Ta randomizowana, kontrolowana próba została przeprowadzona w siedmiu amerykańskich trzeciorzędnych ośrodkach referencyjnych. Szczegóły dotyczące projektu badania i postępowania zostały opublikowane w innym miejscu.10 Badanie zostało zatwierdzone przez Komitet Ochrony Zdrowia Partners Partners HealthCare i nadzorowane przez Radę Monitorowania danych i bezpieczeństwa zmontowane przez Narodowy Instytut Zapalenia Stawów i Chorób Mięśniowo-Szkieletowych i Skórnych. Nie było komercyjnego sponsorowania tego procesu. Pierwszy i ostatni autor ręczy za dokładność przekazanych danych i analiz oraz zgodność badania z protokołem; protokół i plan analizy statystycznej są dostępne wraz z pełnym tekstem tego artykułu na stronie.
Rejestracja i losowanie
Do badania włączono pacjentów z objawami wieku 45 lat lub starszych z łzami łąkotek, a także z chorobą zwyrodnieniową stawów wykrytych w obrazowaniu metodą rezonansu magnetycznego (MRI) lub radiografii
[patrz też: dentysta płock, gabinety stomatologiczne, Gabinet Stomatologiczny ]

Powiązane tematy z artykułem: dentysta płock Gabinet Stomatologiczny gabinety stomatologiczne